♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥
♥♥♥parandeghane zinati قناري سهره♥♥♥

♥♥♥راهنماي پرنده فروشيهاي مشهد♥♥♥
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش امديد اميدوارم اين مطالب تا حدي مفيد واقع بشه. با تشكر از همه دوستان.♥
آرشيو
فروردين 1397
آذر 1393
مهر 1393
ارديبهشت 1393
اسفند 1392
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
آبان 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
مهر 1390
نويسندگان
بابك
کد هاي جاوا

"درباره سهره"  <-CategoryName-> 

 سهره طلايي يا معمولي يکي از شايع ترين انواع سهره در سراسر دنيا مي باشد . علاقمندان زيادي در تمام دنيا تمايل به نگهداري از اين پرنده خوش آواز و زيبا دارند .

1 ) از تظر ابعاد قفس ، سهره در قفسي با ابعاد قفس قناري شاداب تر از قفس هاي کوچک و معمول خواهد بود .
2 ) در قفس بزرگ مي توان از سهره جوجه نيز گرفت .
3 ) در هنگام توليد مثل پرنده ماده بين 3 تا 7 تخم مي گذارد که تخم ها به رنگ سفيد متمايل به آبي بوده و نقاط ريز قرمز يا قهوه اي در يک طرف تخم ها ديده مي شود . پرنده ماده به مدت 14 روز روي تخم ها مي خوابد . در اين مدت پرنده نر براي ماده غذا مي آورد که ممکن است دانه و يا حشره باشد . در اين هنگام پرنده نر در اوج مستي بوده و بال هاي خود را به صورت آويزان نگه مي دارد . دو هفته نيز طول مي کشد تا جوجه ها آماده ترک لانه فنجاني شکل شوند . لانه اي که معمولاً در ارتفاع 2 تا 10 متري از سطح زمين و در ميان شاخه هاي درخت ساخته شده مي شود .
4 ) تغذيه سهره از انواع دانه ها بوده ولي بهترين دانه جهت نگهداري سهره در قفس شاهدانه مي باشد . همچنين سهره ها علاقه بسيار زيادي به دانه آفتابگردان تازه دارند و به همين دليل يکي از مناطقي که مي توان اين پرنده را بيشتر مشاهده کرد مزارع آفتابگردان است .
5 ) سيستم تنفسي سهره بسيار حساس بوده و نبايد اين پرنده را در محل هايي با تهويه نامناسب و يا گرد و غبار و دود قرار داد . دود سيگار نيز براي سهره حالت سمي دارد .
6 ) وجود نور کافي در رنگ پذيري سهره هاي جوان از اهميت زيادي برخوردار است . در نور کم رنگ سرخ صورت پس از اولين پر ريزان به رنگ نارنجي و يا حتي زرد تبديل مي شود .
7 ) وجود آب تازه روزانه جهت آشاميدن و نيز وجود آب روزانه جهت آب تني پرنده اثر بسيار زيادي در شادابي پرنده دارد .
8 ) اگر تمايل داريد سهره شما همچون سهره هاي آزاد در طبيعت از کمترين حساسيت به شرايط جوي برخوردار باشد و حتي در شرايط بد جوي هم مقاوم بوده و آواز بخواند بايد از همان ابتدا پرنده را در محيط باز پرورش دهيد . معمولاً سهره هايي که در محيط داخل منزل نگهداري مي شوند چنانچه به محيط آزاد و در معرض تغييرات جوي قرار گيرند دچار پر ريزان بي موقع و قطع آواز مي شوند .
9 ) اندازه سهره در آواز سهره نقشي ندارد ولي بهتر است در هنگام خريد سهره هايي با دم ، منقار و پاهاي بلند تر را انتخاب کنيد .
10 ) اگر قصد جوجه گيري از سهره با قناري و يا ساير سهره ها را داريد بايد بدانيد که سهره شما بايد در اوج مستي بوده و رام باشد . سهره در اوج مستي با بال هايي آويزان به آوازخواني مي پردازد و در اين هنگام رنگ منقار سهره سفيد متمايل به صورتي است .
11 ) جهت رام کردن سهره بايد قفس سهره کوچک بوده و در محلي پر رفت و آمد و کم خطر و در نزديکي سطح زمين قرار گيرد .
12 ) از دست زدن به سهره جداً خودداري نماييد .
13 ) منقار سهره نر بزرگ تر از منقار سهره ماده مي باشد و بنابراين يک روش ساده در انتخاب جوجه سهره نر توجه به اندازه منقار آن است .
14 ) جوجه سهره قابليت يادگيري آواز ساير سهره ها و يا قناري را دارد .
15 ) سهره ماده در زمان مستي آواز مي خواند ولي آواز سهره ماده کوتاه تر و آرام تر از سهره نر بوده و تنوع کمتري دارد .
16 ) يکي از بهترين روش ها براي تشخيص سهره نر و ماده اين است که در سهره نر رنگ سرخ صورت گسترش بيشتري داشته و از چشم ها نيز عبور مي کند ولي در سهره ماده رنگ سرخ صورت تا ميانه چشم ها امتداد دارد .
17 ) در کشور ما در زمان مهاجرت سهره را مي توان در نواحي شهري و حاشيه شهري مشاهده نمود . در ايران زمان مهاجرت سهره از اوايل پاييز مي باشد .
18 ) عمر سهره در شرايط عادي بيشتر از 8 سال و کمتر از 12 سال است .
19 ) زير گونه اي از سهره معمولي در ايران و به خصوص در نواحي شرقي کشور يافت مي شود که در عامه به عنوان سهره حلب شناخته مي شود . آواز سهره حلب بسيار شبيه به سهره معمولي است ولي اندکي تيز تر بوده و وضوح آن اندکي کمتر است .
20 ) جوجه حاصل از تلقيح سهره با قناري و ساير سهره ها به جز سهره حلب عقيم است . جوجه حاصل از سهره معمولي و سهره حلب اصطلاحاً زاغ سر ناميده مي شود .
 پرندگاني کوچک جثه و اندکي کوچک تر از گنجشک خانگي با دم چنگالي شکل و منقار مخروطي و نسبتاً باريک ، دمگاه سفيد رنگ ، صورت قرمز رنگ ، پس سر سياه رنگ ، گونه هاي سفيد  ،گرده قهوه اي يا خاکستري ، بال هاي سياه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال ها ، سينه اي به رنگ  نخودي و پا هاي تيره رنگ هستند .
زير گونه اي از سهره طلايي با نام سهره طلايي سر خاکستري  و با نام محلي سهره حلب در شرق ايران يافت مي شود که فاقد رنگ سياه و سفيد در سر بوده و گرده و سينه خاکستري رنگ و صورت قرمز رنگ و منقاري مخروطي و اندکي بلند تر از سهره معمولي دارد .
 پرنده نر و ماده بسيار شبيه به يکديگر هستند با اين تفاوت که رنگ قرمز صورت در پرنده نر وسعت بيشتري داشته و از لبه عقبي چشم ها نيز فراتر مي رود در حالي که در پرنده ماده رنگ قرمز صورت تا ميانه هاي چشم مي رسد . همچنين به طور کلي منقار پرنده نر نسبت به منقار پرنده ماده بزرگ تر مي باشد . خارج از فصل توليد مثل از انواع دانه ها تغذيه مي کند و در فصل توليد مثل علاوه بر دانه ها از حشرات نيز تغذيه مي نمايد . بهترين غذا براي نگهداري اين پرنده در قفس شاه دانه است ولي مي توان جوجه ها را از همان ابتدا به خوردن ارزن يا کتان عادت داد در کشور ما به جز رد نواحي محدودي از جنوب شرق در ساير نواحي به تعداد نسبتاً فراوان ديده شده و توليد مثل نيز مي کند .                                                                                                                      سهره پيشاني سرخ   پرنده اي کوچک و به طول 12 سانتيمتر و اندکي بزرگ تر از فينچ معمولي مي باشد . منقار مخروطي و کوچک ، پاهاي  تيره رنگ ، دمگاه زرد يا نارنجي ، سر و سينه سياه رنگ با لکه قرمز يا نارنجي درخشان در پيشاني از خصوصيات اين پرنده است . پرنده نر و ماده بسيار مشابه هستند و تشخيص آن ها از يکديگر تنها براي افراد با تجربه امکان پذير است .به طور کلي پرنده نر از پر و بال درخشان تري نسبت به پرنده ماده برخوردار است . لکه سرخ پيشاني در پرنده نر نسبت به پرنده ماده وسعت بيشتري دارد و همچنين در پرنده نر علاوه بر پرهاي ناحيه سينه که سياه رنگ هستند در ناحيه شکم نيز بخشي از پرها سياه هستند در حالي که در پرنده ماده در ناحيه شکم تنها رگه هاي تيره رنگ و آن هم در حاشيه ديده مي شود و در ماده تنها سينه سياه رنگ است . البته چنانچه پرنده از زمان جوجگي در قفس بوده باشد در آن صورت تشخيص نر و ماده بسيار دشوار بوده و بايد به مواردي چون آوازخواني که خاص پرنده نر است در تشخيص جنس ها توجه شود .پرنده جوان به طور کلي به رنگ يک دست نخودي يا قهوه اي ديده مي شود که فاقد لکه نارنجي پيشاني و نيز فاقد رنگ سياه در سر و سينه است . به مرور با افزايش سن ابتدا رگه رگه هاي سياه رنگ در ناحيه سينه و شکم پديد آمده و به مرور پرهاي قرمز يا نارنجي در پيشاني بوجود مي آيد به طوري که در اواخر زمستان سال اول زندگي پيشاني تقريباً قرمز و سينه و سر دودي رنگ مي گردد.به طور کلي گل به سر پرنده اي کوهستان زي بوده و در نواحي کوهستاني مرتفع با ارتفاع بيش از 2000 متر زندگي و توليد مثل مي کند و در فصل پاييز و زمستان به ارتفاعات کمتر و نواحي کوهستاني اطراف شهرهاي نزديک محل توليد مثل مهاجرت مي نمايد . اين پرنده در نواحي کوهستاني زاگرس و البرز از شمال و شمال غرب گرفته تا جنوب غرب يافت مي شود .گل به سر پرنده اي اجتماعي بوده و خارج از فصل توليد مثل در دسته هاي ده بيست تايي در ميان علف هرزهاي دانه دار ديده مي شود . بين يک تا سه بار در سال توليد مثل مي کند . در استان مرکزي اولين جوجه ها از اواخر خرداد و اوايل تيرماه از لانه خارج مي شوند . گل به سر و قناري هر دو از يک جنس بوده و متعلق به جنس Serinus مي باشند و به همين دليل عده اي گل به سر را تنها قناري بومي ايران مي دانند که البته بايد گفت که سهره پيشاني سرخ تنها بومي ايران نيست و در کشورهايي چون افغانستان ، ازبکستان ، ترکيه و ... نيز ديده مي شود .
سهره پيشاني سرخ در سال هاي اخير مورد توجه بسياري از علاقه مندان به نگهداري پرندگان آوازخوان قرار گرفته است تا جايي که عده اي از اين پرنده و قناري جوجه گيري نموده اند که جوجه حاصل را اصطلاحاً گل به سر قناري مي نماند و جالب اين که گل به سر قناري خود قادر به توليد مثل با قناري و گل به سر است .سهره پيشاني سرخ پرنده اي دانه خوار مي باشد . بهترين غذا جهت پرورش در قفس مخلوطي از دانه هاي ارزن و کتان مي باشد .صداي معمول اين پرنده به صورت جير جير بوده و آواز اين پرنده شامل چهچه ها و تحريرهاي تند و سريع و گاهاً نامشخص بوده و شنيدن صداي آواز مخصوصاً از راه دور تا حدودي شبيه سهره معمولي مي باشد .                                                                                                                                                                  

روشهاي جفت انداختن سهره با قناري با توجه به تجارب شخصي افراد.                                                         شرايط جفت انداختن سهره با قناري   :                                                                                     1 داشتن یک سهره نر جوان و آرام که بتواند خوب مست شود.  

۲- داشتن یک قناری ماده که جثه آن زیاد بزرگ نباشد و بتواند برای جفت شدن آماده شود.  
در مرحله اول باید سعی کنید که سهره را خوب تربیت کنید به طوری که کاملا آرام باشد و خوب آواز بخواند ودر تغذیه آن نیز می توانید از شاهدانه یا تخم کاهو و سبزیجاتی مثل گشنیز استفاده کنید. در مورد قناری هم باید خوب آرام باشد و در جایی قرار گیرد که سهره را نبیند و فقط بتواند صدای سهره را بشنود تا زمانی که آماده شود. 
در مرحله دوم پس از شش دانگ مست شدن سهره و همچنین آماده شدن قناری تا چند هفته آنها را در نزدیک هم قرار می دهید به طوری که همدیگر را ببینند و برای جفت شدن با هم کاملا آماده شوند.  
 توجه داشته باشید که اگر می خواهید جوجه سهره قناری سرخ باشد باید سهره را با قناری سرخ رنگ جفت کنید و همچنین اگر خواستید سهره قناری زرد باشد باید قناری ماده زرد رنگ باشد. نکته مهم اینکه باید از نژاد قناری و پشت آن باخبر باشید چون بعضی از قناری ها دورگه هستند و با وجود سرخ بودن رنگ قناری ماده جوجه ها سرخ نمی شوند. و در کل سهره قناری های سرخ از همه با ارزش تر هستند. 

 

 

موقعی هم که جوجه ها از تخم بیرون آمدند بهتر است که سهره را از پیش آنها خارج کنید چون در بعضی مواقع سهره جوجه ها را اذیت می کند. و به جز شاهدانه و ارزن می توانید از غذای تخم مرغی و مغز پسته در تغذیه جوجه ها استفاده کنید و محل نگهداری آنها هم خنک باشد.
برای تولید سهره قناری موارد ذیل را میتوان انجام داد :
۱-سهره نر با سن ۴سال و حتی بیشتر که رام بوده و آرام میباشد تهیه فرمایید.
۲-سهره نر را بصورت تنها در محلی که پرنده دیگری را نبیند نگهداری نمایید.
۳- مقدار کم غذای تخم مرغی برای سهره در نظر بگیرید و حداقل درهفته سه روز این غذا را در اختیار سهره قرار دهید . تغدیه اصلی سهره با شاهدانه باشد و مقدار کم هفت تخم نیز دردسترس او قرار دهید ۰
۴- سهره مذکور میباید مست شود و بصورت مرتب آواز خوانی نماید . آواز خوانی باید به نحوی باشد که زمانیکه قفس سهره را دست خود دارید پرنده بازهم آواز بخواند. بقول معروف پرنده پرو شود۰ظرف مخصوص آبتنی بصورت یک روز درمیان در دسترس سهره قرار داده شود ۰
۵- یک قناری ماده که از لحاظ جثه درشت نباشد را انتخاب نمایید .قناری ماده چنانچه از نژاد مخلوط قناری رنگی - حمال - با قناری فری باشد مناسب تر خواهد بود .
۶-قفس قناری ماده را برای مدتی در میان قفس دو قناری نر مست که قرص میخوانند قرار دهید بنحوی قفس را بپوشانید که قناری ماده نرها را نبیند۰
۷- داخل قفس ماده یک لانه مناسب قرار دهید. ظرف مخصوص آبتنی بصورت یک روز درمیان در دسترس قناری قرار داده شود ۰
۸- قناری ماده زمانیکه کاملا آماده شد و تمایل به جفت گیری و لانه سازی را نشان داد به محلی که قفس سهره قرار دارد ببرید و قفس او را درکنار قفس سهره قرار دهید۰
9- چنانچه سهره مناسب بوده ومست باشد مانند قناری نر می تواند با آواز خوانی ماده را بسمت خود جذب نماید۰آمادگی سهره از ظاهر اون مشخصه. نوک و پای سهره سفید می شه و مرتب با نوک لای انگشتاش رو نوک می زنه( مثه اینه که داره پوست پاشو می کنه) و در موقع خوندن روی تیرک شروع به رقصیدن می کنه و این ور و اون ور می ره.
10- بعد از حدود ۳ روز - به تشخیص شما هم بستگی دارد - سهره را بداخل قفس قناری ماده وارد کنید ۰
11- توصیه میکنم برای اینکه یک سهره مناسب داشته باشید همواره در بین قناری های ماده که بصورت مجزا از نرها نگهداری میکنید جوجه سهره پرورش دهید که طی دوران رشد خود بتواند براحتی با قناری ها خو بگیرد و قناریهای ماده نیز به سهره عادت کنند۰
12 - کار بسیار دشواری در پیش دارید صبور باشید ۰                                                                               براي جفت گيري حتما بايد سهره نر باشد و قناري ماده و اولويت آنها به شرح زير است:
*سهره نر از نوع سهره سبز يا سهره ي بروجردي و يا سهره ي كرماني باشد.
*قناري ماده به رنگ زرد روشن و يا قرمز سير و در اولويت هاي بعدي رنگهاي روشن ديگر باشد.
2:سهره ي نر انتخابي بايد درشت باشد تا بتواند با قناري ماده جفت گيري نمايد وهمچنين خوش رنگ باشد.
*چون اصولا سهره ها از قناري ها قامتشان كوتاه تر است در انتخاب سهره بايد دقت نمود تا در جفت گيري دچار مشكل نشوند.
3:قناري ماده بايد جوان باشد ومست وهمچنين تا بحال جفت گيري نكرده باشد.
*اگر بتوانيد قناري پيدا كنيد كه قبلا با سهره جفت گيري كرده باشد بسيار اسو اما نحوه ي جفت انداختن سهره و قناري 
-سهره را بايد در مكاني قرار دهيد كه با صداي قناري آشنا شود و حتي الامكان سهره در مدتي در قفس قناري ها بگذاريد.
-هنگام فرا رسيدن مستي سهره آن را در قفس قناري بياندازيد.
*زماني كه نوك سهره ها كاملا سفيد ميشود و پاهايشان نيز سفيد ميشود اوج مستي سهره هاست
براي تقويت نطفه سهره وقناري از قطره ي مولتي ويتامين...تخم مرغ آب پز...ماسه...بادام درختي رنده شده(طوري كه بتوانند بخورند) ميتوان استفاده كرد.
-براي جفت شدن  سهره و قناري تان مكاني ساكت را انتخاب كنيد و در جفت گيري آنها عجله نكنيد.


+ نوشته شده در جمعه 5 مرداد 1391برچسب:مطلب, سهره,كرماني,ساعت 4:44 قبل از ظهر توسط بابك |
مطالب پيشين
» https://t.me/joinchat/HtzQjlIWbSrhZL4nUaihBA
» کانال تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» گروه تلگرامی ما
» Click Here!" href="http://mashhadcanary.loxblog.com/post/119/ Click Here!.htm"> Click Here!
» رسمی بلند
» خلاصه اي از تركيب رنگ مناسب براي جفت زدن قناري
» بازار بی قاعده پرندگان
» شپشک قناری (درمان)
» تلف شدن جوجه قناری
» قناری جیبر
» علائمی که ممکن است طوطی شما از حساسیت به آن رنج ببرد :
» نکته هایی درباره ی طوطی ها(ترجمه)
» آموزش سخنگویی مرغ مینا
» کچلی سهره ودرمان
» فصل سرما و خطرات آن براي پرندگان زينتي
» عقاب ایرانی روی شانه شیخ نشینان
» مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
» اخبار پرندگان. چرا پرندگان اوازه خوان خنگند
» اخبار پرندگان
» درهای باغ پرندگان به روی شهروندان تهرانی گشوده شد.
» پرندگان كمياب وديدني
» مینا بنگال
» عکس سهره و سهره قناری
» صحبتهاي رييس اتحاديه پرنده فروشان
» نگهداري قناري براي مبتديها
» شاه طوطی ( طوطی بزرگ اسکندر )
» اشيانه سازي{اطلاعات علمي پرندگان}
» سهره پيشاني سرخ
» جوجه كشي قناري
» جوجه طوطي
» نگهداري از جوجه پرنده
» گلدين
» كلينيك حيوانات وپرندگان
» انواع فنچ
» عشق در پرندگان – خیانت در پرندگان
» پرنده‌ها هم لهجه دارند
» پرندگان شکاری دست آموز حرفه مفرح اما گم شده
» پرندگان شکاری
» باهوش ترین طوطی دنیا درگذشت
» "عكس پرنده "
» آواز چکاوک...





موضوعات
" > "بيماري پرندگان"
" > "حلقه گذاري"
" > "مطالب سهره"
" > "دارو ودرمان"
" > "درباره قناري"
" > "درباره سهره"
" > "انواع نژاد قناري"
" > "عكس انواع قناري"
" > "پرندهاي خودم"
" > "پرندگان زينتي"
" > "دانلود كليب قناري"
" > "دانلود كليپ سهره"
" > "دانلود كتاب پرنده"
" > "پيدايش قناري"
" > "بازار پرنده مشهد"
" > "عكس سهره قناري"
" > "تولك قناري"
" > "جوجه كشي"
" > "درباره سهره"
" > "رعايت بهداشت"
" > "اطلاعات علمي"
" > "بلبل هزار دستان"
" > "طرقه-جل"
" > " طوطي خاكستري"
" > " شاهطوطي"
" > "مرغ مينا"
" > "عروس هلندي"
" > "طوطي كوتوله"
" > "ساختار پر"
" > "مهاجرت پرندگان"
" > "اندازه چشم واواز"
" > "درباره پرندگان"
" > "بيماريها"
" > "عكس پرنده.. "
" > "اوازقناري سهره"
" > "جوجه طوطي"
" > "پرنده هم لهجه.."
" > "شاه طوطي"
" > "اشيانه سازي"
" > "گلبسر"
" > "جوجه كشي قناري"
" > "جوجه طوطي"
" > "نگهداري جوجه"
" > "انواع فنچ"
" > "كلينيك.."
" > "گلدين فنج"
" > "پرندگان شکاری"
" > "پرندگان"
" > "عكس انواع نژاد"
" > "كليپ پرنده فروشي"
" > "باهوش ترین.."
" > "سرقت 140 قناري"
" > "نگهداري قناري م.."
" > "صحبتهاي رييس .."
" > "مينابنگال ..."
ساختار رنگ برنگ شدن پر در پرندگان
دست آموز كردن پرندگان
اخبار پرندگان
عکس .مینا بنگال
مسابقه پرنده های آوازه خوان + عکس
پرندگان كمياب وديدني
عکس سهره وسهره قناری
پيوندها


فروشگاه اینترنتی عکس اس ام اس رسانه گویاترین چای لاغری تیما کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرندگان زينتي قناري.سهره و آدرس mashhadcanary.LoXBblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

کبوتر لنجان
fancy pigeon کبوتر فانتزی
اطلاع رساني وشناخت پرندگان زينتي
پر سرخ
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com